Un model de C. elegans per l’estudi d’una malaltia minoritària del sistema nerviós

Un estudi co-dirigit per la Dra. Esther Dalfó, investigadora de l'Institut i professora de la UVic-UCC, ha identificat en el cuc de terra C. elegans un model d’adrenoleucodistròfia lligada al cromosoma X (x-ALD), una malaltia minoritària del sistema nerviós per a la qual no existeix cap tractament.

19/02/2020

El treball es va fer a l’equip de Malalties Neurometabòliques de l’IDIBELL, en col·laboració amb centres de recerca internacionals, i ha estat publicat a la revista Free Radical Biology and Medicine.

El model permetrà agilitzar i abaratir la investigació dels mecanismes implicats en les alteracions neuronals pròpies de la malaltia i de possibles dianes farmacològiques.

Els primers resultats dels estudis amb aquest organisme apunten a les cèl·lules glials com a primeres responsables dels danys neurològics que causen la malaltia.